Usługi świadczone dla klientów / najważniejsze informacje
Array
(
)
sekretariat wydziału – piętro III, 320a,
wydawanie zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej – piętro III, pok. 324,
wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówki zapewniającej całodobową opiekę w ramach działalności gospodarczej oraz w ramach działalności statutowej – piętro III, pok. 324,
wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych oraz interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych – piętro III, pok. 314, 325,
sprawy związane z obsługą zadania z zakresu administracji rządowej zleconego powiatom, dotyczące udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego, mediacji oraz edukacji prawnej – piętro III, pok. 313,
sprawy związane z realizacją zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej, w tym prowadzenie nadzoru i kontroli – piętro III, pok. 317, 325,
sprawy związane z realizacją zadań z zakresu wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym prowadzenie kontroli – piętro III, pok. 314, 325,
sprawy związane z realizacją zadań z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, w tym prowadzenie kontroli – piętro III, pok. 313,
sprawy związane z nadzorem i kontrolą nad ośrodkami pomocy społecznej, powiatowymi centrami pomocy rodzinie w zakresie pomocy społecznej – piętro III, pok. 316, 318, 323,
sprawy związane z nadzorem i kontrolą nad domami pomocy społecznej, środowiskowymi domami samopomocy, dziennymi domami pomocy, placówkami zapewniającymi całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku – piętro III, pok. 324,
współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie pomocy społecznej oraz prowadzenie kontroli organizacji pozarządowych – piętro III, pok. 319,
koordynowanie działań na rzecz zapobiegania handlowi oraz wsparcie ofiar handlu ludźmi – piętro III, pok. 316, 317,
prowadzenie spraw związanych z finansowaniem/dofinansowaniem zadań jednostek samorządu terytorialnego, w tym sporządzanie sprawozdawczości, w zakresie:
oceny zasadności zastosowania przymusu bezpośredniego oraz zapewnienia realizacji postanowień sądowych o przyjęciu do szpitala psychiatrycznego osób chorych psychicznie bez ich zgody – piętro III, pok. 311,
dofinansowania kosztów utrzymania mieszkańców przebywających w domach pomocy społecznej na podstawie skierowań wydanych przed dniem 1 stycznia 2004 r. – piętro III, pok. 312,
funkcjonowania ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi – piętro III, pok. 312,
przeciwdziałania przemocy domowej – piętro III, pok. 303,
zasiłków okresowych oraz stałych z pomocy społecznej i opłacania składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby uprawnione – piętro III, pok. 312, 303,
wypłacania wynagrodzenia dla opiekunów prawnych za sprawowanie opieki nad osobami całkowicie ubezwłasnowolnionymi – piętro III, pok. 303,
dofinansowania kosztów utrzymania ośrodków pomocy społecznej – piętro III, pok. 303,
wypłaty przez ośrodki pomocy społecznej zasiłków celowych dla osób/rodzin poszkodowanych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej – piętro III, pok. 312,
świadczeń rodzinnych, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz zasiłków dla opiekunów – piętro III, pok. 303,
Karty Dużej Rodziny – piętro III, pok. 302,
finansowania kosztów pobytu dzieci cudzoziemców w pieczy zastępczej – piętro III, pok. 302,
programu rządowego „Posiłek w szkole i w domu” w zakresie Modułu 1 i 2 – piętro III, pok. 319,
finansowanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi – piętro III, pok. 303,
funkcjonowania Ośrodka Adopcyjnego – piętro III, pok. 302,
wypłaty świadczeń cudzoziemcom, którym udzielono zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub zgody na pobyt tolerowany na terytorium RP – piętro III, pok. 303,
wypłaty jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się dziecka z ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu – zgodnie z ustawą o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” – piętro III, pok. 302,
dofinansowanie utworzenia mieszkań treningowych i wspomaganych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej , w związku z działaniem 4.4 „Tworzenie mieszkań treningowych i wspomaganych dla osób niepełnosprawnych” wynikającym z Programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” – piętro III, pok. 303,
kosztów obsługi Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego – piętro III, pok. 302,
finansowanie kosztów utrzymania systemów teleinformatycznych wspomagających realizację zadań w obszarze pomocy społecznej – piętro III, pok. 303,
dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na lata 2024-2027- Uchwała Nr 63 Rady Ministrów z dnia 19.06.2024 r., – piętro III, pok. 302,
dofinansowanie wynagrodzeń rodzin zastępczych zawodowych i prowadzących rodzinne domy dziecka na lata 2024-2027, Uchwała Nr 61 Rady Ministrów z dnia 19.06.2024 r., – piętro III, pok. 303,
dofinansowanie wynagrodzeń w postaci dodatku motywacyjnego oraz kosztów składek od tych wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w samorządowych instytucjach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 na lata 2024-2027- Uchwała Nr 64 Rady Ministrów z dnia 19.06.2024 r., – piętro III, pok. 319,
dofinansowanie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w postaci dodatku motywacyjnego na lata 2024-2027- Uchwała Nr 62 Rady Ministrów z dnia 19.06.2024 r., – piętro III, pok. 319,
wpis do rejestru, wpis zmian w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – piętro VII, pok. 710,
sprawy związane z prowadzeniem nadzoru i kontroli nad podmiotami wykonującymi działalność leczniczą – piętro VII, pok. 709,
postępowanie kwalifikacyjne dla lekarzy i lekarzy dentystów – piętro VII, pok. 713,
wniosek o wydanie opinii o celowości inwestycji w sektorze zdrowia – piętro VII, pok. 710,
koordynowanie działań konsultantów wojewódzkich w ochronie zdrowia – piętro VII, pok. 709,
statystyka sprawozdawcza w ochronie zdrowia – piętro VII, pok. 708,
Komisja Orzekająca o Zdarzeniach Medycznych – piętro VI, pok. 612,
nadzór nad prawidłowością wykonywania przez Marszałka Województwa Podkarpackiego, starostów, powiatowe i wojewódzki urząd pracy oraz inne podmioty zadań wynikających z przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w tym: przestrzegania zasad i trybu wydatkowania środków Funduszu Pracy, prawidłowości zlecania zadań i usług rynku pracy oraz zlecania działań aktywizacyjnych, sposobów prowadzenia usług rynku pracy, organizowania i finansowania instrumentów rynku pracy – piętro VI, pok. 602, 604, 606,
rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu bezrobocia – piętro VI, pok. 604, 606, 602,
opiniowanie wniosków o umorzenie w całości lub w części, odroczenie terminu spłaty, rozłożenie na raty spłaty należności z tytułu otrzymanych środków w ramach określonej formy wsparcia udzielonej w ramach Tarczy Antykryzysowej – piętro VI, pok. 604, 606, 602,
przyznawanie statusu zakładu pracy chronionej – piętro VI, pok. 606, 604, 602,
wpis do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych korzystających z dofinansowania uczestnictwa w turnusie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – piętro VI, pok. 604, 606, 602,
wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne korzystające z dofinansowania uczestnictwa w turnusie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – piętro VI, pok. 604, 606a, 602,
prowadzenie rejestrów centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej – piętro VI, pok. 604, 606a, 602,
prowadzenie spraw z obszaru ekonomii społecznej, w tym w szczególności: dokonywanie oceny wniosków o nadanie statusu przedsiębiorstwa społecznego, przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie nadania i utraty statusu przedsiębiorstwa społecznego, nadzór, prowadzenie sprawozdawczości – piętro VI, pok. 604,
wpis do rejestru, wpis zmian w rejestrze oraz wykreślenie z Centralnego Rejestru Osób Uprawnionych do Wykonywania Zawodu Medycznego – piętro VI, pok. 612,
sprawy związane z koordynacją świadczeń rodzinnych i wychowawczych:
punkt informacyjny – piętro VII, pok. 714, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00, nr telefonu 17 867-18-15